19
apr

Online ondernemen is misschien wel belangrijker dan ooit. Waar voorheen veel ondernemers een online strategie als een aanvulling zagen op offline werkzaamheden, is er nu een directe noodzaak om de klanten vooral online te kunnen bedienen. De laatste weken hebben we ondernemers geholpen om in razend tempo om te schakelen naar een website met online sales, online communicatie en online trainingen. In dit blog zetten we kort uiteen welke mogelijkheden je hebt om snel over te stappen op een nieuwe online strategie.

Online verkopen en betalen

Heb je een beperkt assortiment aan producten? Dan hoef je geen complexe webshop op te zetten om toch online te verkopen. Voor WordPress websites gebruiken we bestaande modules Gravity Forms en Gravity Perks om de producten aan te maken, prijzen te koppelen en een bestelformulier op te zetten. Dat kan in een bestaande WordPress website, of we ontwikkelen een website in huisstijl. Kijk maar eens op fruit-bestellen.nl voor een voorbeeld van een website waar we in korte tijd de bestel- en betaalfuncties hebben toegevoegd.

Voor betalingen via iDeal, incasso en credit cards adviseren we Mollie: Een Nederlandse Payment Service Provider met een vlotte online acceptatie procedure. Vaak kan je binnen een uur al iDeal-betalingen ontvangen.

Online trainen

Geen fysiek product maar een dienstenaanbod? Dan bieden onder andere online seminars, online trainingen en het aanbieden van whitepapers uitkomst. Door middel van bestaande tooling zoals Learndash in combinatie met een WordPress website kunnen eenvoudige tot complexe trainingen worden opgezet. Jouw klanten betalen hier eenmalig voor via iDeal, PayPal of Credit Card. Of we stellenĀ  terugkerende betalingen in via incasso. Voor betalingen gebruiken we dan weer Gravity Forms voor de eenmalige en minder complexe betalingen en WooCommerce (+ WooCommerce Subscriptions) of Pronamic Pay voor de terugkerende betalingen. Kijk maar eens op de website van Mirjam van der Vegt voor een mooie toepassing.

Online service desk

Om bestaande klanten goed en snel te ondersteunen en om potentieel nieuwe klanten te adviseren, is een chat een krachtige tool. Er zijn diverse aanbieders op de markt die deze software al volledig beschikbaar hebben (zoals Tidio), waardoor het een kwestie is van inrichten en koppelen met WordPress.

Chat kan worden ingezet voor een gesprek tussen jou en de klant, maar ook voor geautomatiseerde antwoorden op veelgestelde vragen. Dit laatste wordt ook wel een chat robot genoemd. Dat scheelt tijd voor jou en de klant.

Deel 2…

In ons volgende blog vertellen we meer over de mogelijkheden van nieuwsbrief automation en het gebruik van social media voor online positionering.

Als we je in de tussentijd ergens mee kunnen helpen, laat het ons weten via de chat, telefoon of ons contactformulier.

Delen:

Tags:

Plugins Webshops Websites